Tuesday 13 December 2011

.: Kelahiran Baru :.

bukan nak cite pasal baby yg lahir tapi.....
nak cite pasal kelahiran blog pertama ini, dah lama saya menyimpan hasrat nak mewujudkan blog sendiri akhirnya tercapai jua.. terima kasih pada Hazman iaitu kawan baik saya yg tinggal di tangkak kerana membimbing saya dalam mewujudkan blog ini...

saya ingin bercerita asal usul nama blog ini terlebih dahulu sebelum memperkenalkan diri dalam entry seterusnya..sabar ye rakan2.. ^^



citenye bermula pada hari ahad pada 11/12/11, pg tu kite org g kursus J yg berlangsung pada sabtu dn ahad... pada hari tu hujan dari pagi smpai r malam...nasib bek x kena banjir... dalam lebih kurang pukul 2.oo ptg saya bersama seorang rakan yg bernama Haslin (bukan nama sebenar) pergi lunch di medan selera batu 6... 

sambil makan2 tu kite org bincang r pasal nama blog yg sesuai utk my first blog ni (excited) ...^^... Haslin kate nama blog mestilah pendek senang nk ingat.. time tu ujan renyai-renyai (gerimis), so ter'pk nk wt title "renyai-renyai" pula kt blog aq nanti... 

ingatkn nak wat blog hari isnin esoknya...tp aq bz hantar adik aq kt mersing...balik dh malam gn penat, (xpew hari esok masih ada~)..ZZZzzzz... 
hari ni selasa, 13/12/11 tarikh yg menarik lagi2 apabila kena pula gn masa 15:14 ptg... maka wujudlah blog aq dgn bantuan hazman...

dh jauh aku meroyan ni,...di pendekkan cite :

aq dh tukar nama blog aq dari "renyai-renyai" kepada "Seindah Rintik Cinta"... mcm gempak jew kn??...huhu~ mcm mane leh dpt nama ni?... 
Seindah : sbb aq nak tulis pasal yg indah2 jew...haha~
Rintik : rintik gn renyai tu sama jew lah,... mengambarkan blog aq ni halus,   tak terlalu banyak (not too much)...dan yang terpenting sederhana...
Cinta : cinta ni adalah umum dan bergantung pada sesuatu..tp disini bermakana perasaaan sangat sayang akan sesuatu...i love what i will post~<3



sampai sini saje dulu aku aq meroyan kalu ada ape pertanyaan boleh r comment ok.. nanti kn my next post.. love u all~


4 comments:

  1. okey paling best lah Haslin !
    HAHA

    ReplyDelete
  2. huhuhu...permulaan yg baik dlm menulis entri ni....hope entri akn dtg bri manfaat utk kita seme....

    ReplyDelete
  3. yaaa..blogger boy dah skrng haa..haha

    ReplyDelete
  4. mai, welcome to rbt's new blogger :)

    ReplyDelete